انگبین
انگبین
تولید کننده و عرضه عسل طبیعی کوهستان
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:ژله رویال, توسط رضا |

طريقه مصرف ژله رویال

1) روش اول:  مصرف ژله رويال بصورت خالص، که بهترين روش مصرف آن به اين شکل از طريق زير زبان قرار دادن مقدار کمي حدودا 0.6 گرم است.  يعني مقدار معيني ژله رويال را در زير زبان مي گذارند و يا به صورت قطره قطره امولسيوني از آن روي زبان مي ريزند که امکان جذب سريع از طريق خون فراهم مي شود. در اين شکل مصرف بايد به وزن شخص توجه کرد. يک ميلي گرم ژله رويال براي واحد وزن (کيلوگرم) در روز توصيه مي شود، که در سورت بسته بندي به شکل کپسول نيز مي توان آن را در روزهاي مشخص و در نوع کپسولهاي خاص مصرف کرد.

بسته بندي هاي ژله به شکل بسته هاي 5 و يا 10 گرمي است؛  که براي افراد عادي (باوزن حدود 60 کيلوگرم) بايد يک بسته 10 گرمي در 20 روز مصرف گردد. يعني هر روز مقدار کمي (به اندازه 0.5 گرم - اندازه يک نخود) را در زير قرار داده شود تا از طريق خون جذب شود. بدين ترتيب حداکثر تاثير را خواهد داست. با وارد شدن ژله رويال به دستگاه گوارش و جذب از طريق روده ها تاثير آن کمتر خواهد شد.

2) روش دوم: مخلوط با عسل، در اين روش 3 گرم ژله در 125 گرم عسل مخلوط مي شود. اين عسل حدودا 18 ماه قابل نگهداري است، که هر روز صبح ناشتا يک قاشق مرباخوري از اين مخلوط را زير زبان قرار داده تا با بزاق مخلوط گردد. مصرف هر 125 گرم عسل و ژله بايد حدودا 10 روز طول بکشد.

* ژله رويال در بازارهاي جهاني به شکل مخلوط با آب، عسل، گرده و ساير مکمل هاي غذايي عرضه مي شود. ژله رويال به شکل کپسول و يا آمپولهاي خوراکي در بازارهاي اروپايي و آمريکا متداول است، ولي در ايران فقط به شکل مخلوط با عسل و يا خالص عرضه مي شود.

ژله رويال در کرمهاي صورت و ماسک هاي پوستي به عنوان ماده محرک و ضد چروک و پيري بسيار بکار مي رود و توصيه مي شود که دو دوره درماني درسال، يکي در پاييز و ديگري در بهار هر يک به مدت 20 روز باشد. براي هر دوره يا به صورت خالص در بسته هاي 10 گرمي و يا مخلوط با عسل که در ظرفهاي 125 گرمي عسل مخلوط با ژله بايد در اين مدت مصرف شود. در مورد مخلوط با عسل بسته به نياز بدن مي توان مقدار ژله آن را تا 9 گرم افزايش داد.

متاسفانه مجامع و ارگانهاي دارويي کشورمان شناختي از اين ماده ندارند و گرايش و حرکت عملي نيز در جهت شناخت و استفاده دارويي از اين ماده تا کنون انجام نشده است؛ و به علت عدم هماهنگي بين زنبورداران و مراکز بهداشتي، توليد در سطح بسيار پاييني است و ميزان تقاضا نيز به تبعيت از آن بسيار محدود شده است.

موارد استفاده از ژله رویال
یائسگی، ناتوانی جنسی، نازائی، خستگی مفرط، لک و چروک پوست، دیابت، تحریک سیستم دفاعی بدن، تعادل هورمونی، مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی، عدم فعالیت غدد درون ریز، انسداد شریان ها، کلسترول بالا، فشار خون، آسم، کنترل وزن، استخوان های ضعیف یا شکستگی، کمبود رشد، عفونت مثانه، تورم، کم خونی، مشکلات کبدی، سرطان، انواع آرتریت، کم حافظگی، سوتغذیه، خستگی روحی، خستگی یا ضعف چشم ها، تقویت و نیروزائی زخم های داخلی و خارجی



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.